måndag 26 december 2016

Sovmorgon, tv-soffa och reflektion


Dagen till ära tog jag sovmorgon, den första på länge!

Varje morgon hela december har jag troget satt klockan och bänkat mig framför julkalendern vars tema passade mig perfekt. Sitter dock med lite frågetecken så här när allt är slut:

  • Fick Rupert upprättelse av sin far eller startade han sin leksaksfirma?
  • Vem sällskapar Trippelhatt och håller värmen åt honom?
  • Fortsatte Selma sina fantastiska äventyr?
Med all säkerhet får jag fortsätta fundera över detta tills jag kommer på mina egna svar till frågorna!

Dagens tv har varit reprisen på Fröken Frimans krig som jag missade igår när hela familjen samlades hos min mor och far för att fira jul. Så glad över att kunna samla alla vid ett och samma tillfälle. Att därtill käka vårt traditionella julbord gjorde inte dagen mindre minnesvärd inte!

Dagen idag är helt oplanerad utan ligger framför mig som ett oskrivet blad. Tänker fylla dagen med lite reflektion. Förbereda mig inför nyårsafton så att säga! Frågor som:

  • Vad har varit bra under 2016?
    • Vad av det som varit bra vill jag fortsätta med och förstärka under 2017?
  • Vad har varit mindre bra under 2016?
    • Vad av det kan jag förändra så att det inte följer med mig in i 2017?
  • Finns det någon ny utmaning att sikta mot under 2017?
kommer vara i fokus. Men först ska jag ge mig ut i den annalkande stormen för att få frisk luft och lite rörelse! 

Må gott alla och jag önskar er en riktig god fortsättning! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar