onsdag 13 juli 2016

Kossornas paradis


En kos dagbok av Beppe Wolgers och Olof Landström och böckerna om Mamma Mu av Jujja och Tomas Wieslander lästes flitigt för sönerna när de var små. Böckerna roade både läsaren och åhörarna.


Det är helt klart något rofyllt över dessa djur!


Vore jag ko skulle jag nog vilja vara det i Österrike! Vandra omkring på de ört och blomfyllda ängarna och njuta av utsikten!


Lägga mig ner och filosofera lite med jämna mellanrum - så att säga ko-ppla av!


Mina barn skulle få växa upp och skutta runt och leka med sina vänner!


Det enda som skulle störa mig något skulle vara de där koskällorna som varje kossa har runt halsen! Men å andra sidan skulle jag acceptera det då det skulle vara en trygg säkerhetsdetalj :)

Dessa kossor fann jag under mina vandringar i Gerlos, Österrike!
Må väl mina vänner!

1 kommentar: